Saturday, October 7, 2017

Harvest Moon/7...

 Amikor estenkent rogton napnyugta utan elojon a telihold, bevilagitja  a mezot segitve a betakaritast vagy szuretet, azt nevezik Szureti Holdnak..vagy Harvest Moon.
Az osz a vasarokrol, fesztivalokrol szol itt felenk is..kettot neztem meg tavolrol, taszit a tomeg egy ideje.Mar nem hozok haza zacskoban aranyhalat, mint amikor B. kicsi volt es ilyenkor hoztunk vasarfiat.
Ma huszonakarhany fok volt, de 31 -nek ereztuk, mondta  a lany a radioban.En tobbnek is ereztem, lassan naponta uj evszak van.
Tegnap megvettuk a pulykat, frisset, es butterball markat...emlekszem az elso felvilagositasra..meg To-ban laktunk, amikor a zoldseges manager volt olyan kedves elmagyarazta nekem, hogy a butterball a legfinomabb, mert a bore ala vajat fecskendeznek be, igy nem szarad ki suteskor.Azota mindig olyat veszunk.
Emlekszem az akkori kolleganomre is, aki szornyulkodve meselte a baratnojet, aki mikroban keszitette el a toltott pulykat:) nem akarok belegondolni milyen  lehetett.
Szoval ahhoz kepest, hogy nyar van es igy furcsa az unnep, mintha evszakot tevesztett volna ,  eleg lazasan keszultem.Reggel meg apro bevasarlasra megyek, aztan hetfon kora reggel kezdodik a nagy mutatvanyom, mert itt minden a pulykarol szol..unnep utan meg napokig az lesz a beszedtema mekkora volt, hogy sikerult, van e maradek.. altalaban 5-6 oran at sul, a nagysagtol fugg.Most, hogy irok rola, ehes lettem es varom mar az unnepi ebedet:)

*A harvest moon foto a netrol valo