Thursday, July 13, 2017

indián rezervátum...


 Sandra Bullockrol olvastam: egyik szuletesnapja alkalmabol a ferje elvitte egy Prince koncerte.Meg volt beszelve koncert utan vagy szunetben, talalkozhat is vele..de o nem elt az alkalommal, mint mondotta, kamaszlanykent mar nagy rajongoja volt, akkor valami felepult benne, es felt, az elobeni talalkozas osszetorne azt a  kepet.
Amikor eloszor jartam indian rezervatumban ateltem a kep osszetoreset, bennem szilankokra esett.Talan meg 10 eves sem voltam, amikor az elso indianos filmet lattam moziban.Oriasi hatassal volt ram, a rezes boruk, az izmos, kidolgozott testuk, szep hajuk, ruhazatuk, mind mind csodalatot valtott ki belolem.Nos, ez volt a film..a valosag eppen az ellenkezoje.Mivel nekik is meg kell elni, sokan arulnak cigarettat, alkoholt..masok kaszinozassal, golf  es egyeb sport letesitmenybol szerzik a bevetelt.Nekik annyi kedvezmenyuk van, hogy semmiert nem kell adot fizetni.
Indian rezervatumon mentunk at..ez az ut az a kepen, semmi masra nincs belatasunk, bejarasunk.Az ut ket oldalan a font emlitett uzletek lathatok, nehol egy egy szimbolum, indian felirat jelzi hol is vagyunk.
Van valami szomorusaga az utvonalnak, vagy csak bennem jon elo szorongassal parosulva, nem tudom.A skalpolasok hullatta ver, a tancok, az eneklesek, legyen az vesztesegbol vagy gyozelembol fakado..talan mind eletre kel bennem amig itt megyunk..
A rezervatumot elhagyva egy ketfele nyilo hidra hajtottunk fel a Szent Lorincz folyo folott.
Hazafele eggyel tobben lettunk, de az egy masik tortenet lesz:)