Wednesday, June 7, 2017

deja vu...



A kőfaragó fiú beleszeretett a kis Halász Veronkába és el akarta őt vinni a nagy hegyek közé. A lány csónakba szállt hogy elbúcsúzzon a Balatontól. Kievezett a vízre de hatalmas vihar keletkezett, és felboritotta a kis csónakot. A lány belefulladt a Balatonba...
A fiú bánatában egy kőszívet faragott a sírjára... és ott maradt a faluban. Bárki meghalt.. ő faragta a sírra a kőszíveket egész életében.
(Lipták Gábor- Aranyhíd c könyvéből.. balatoni mesék- mondák -történetek. )
forras:Startlap,a Balaton-felvidek rejtett kincsei cikke


Egy teli hajnalt idezett elo bennem a tortenet,hagytam egy rovid uzenetet hatra..mindjart jovok csak elkoszonok a varostol..napokig sirt aki olvasta.5 kor keltem ,meg sotet volt,,a McDonaldsban vettem italt, teat kavet..nem tudtam melyikhez van kedvem..vegighajtottam a rakparton.atmentem a Petofi hidon , parkoltam es rovid idore leultem az also part lepcsoire,,mert  ugye eszembe jutott
az egyik kedvenc versem..A Dunanal..a rakodopart also koven ultem,, onnan neztem hogy uszik el a dinnyehej...visszaultem a kocsiba a napkeltet onnan neztem de kozben mar indulnom kellett haza,,a repulo nem var az erzelmi csapadekom felszaradasara...font mar moslyogtam,mint mindig..a sirasaimat szeretem zartan,egymagam megelni.En nem haltam meg,mint Veronika,de a szokasom ugyanaz volt..nem eloszor koszontem el igy.

Melyen megerintett Veronika tortenete,,a konyvet meg is fogom rendelni .Vajon hanyan vagyunk hasonloak, szinte masai valakinek..rola ez a szep erzelmes nehany sor maradt,,rolam mar elmondanak jo anya volt,szereto feleseg,,szeretett nevetni,,az allatokat, a termeszetet a divatot..segiteni masoknak...es meg ki tudja mit..megis igazan azoknak fontos csak akiket megerintunk eletunkben,,esetleg valaki olvas majd es felismerni vel hasonlo tulajdonsagokat,szokasokat..Neki en leszek a Veronikaja.mert biztos vagyok benne.hogy mindenkinek van ...



* a kardigan es szoknya a mai nap valasztasa