Wednesday, June 7, 2017

deja vu...



A kőfaragó fiú beleszeretett a kis Halász Veronkába és el akarta őt vinni a nagy hegyek közé. A lány csónakba szállt hogy elbúcsúzzon a Balatontól. Kievezett a vízre de hatalmas vihar keletkezett, és felboritotta a kis csónakot. A lány belefulladt a Balatonba...
A fiú bánatában egy kőszívet faragott a sírjára... és ott maradt a faluban. Bárki meghalt.. ő faragta a sírra a kőszíveket egész életében.
(Lipták Gábor- Aranyhíd c könyvéből.. balatoni mesék- mondák -történetek. )
forras:Startlap,a Balaton-felvidek rejtett kincsei cikke


Egy teli hajnalt idezett elo bennem a tortenet,hagytam egy rovid uzenetet hatra..mindjart jovok csak elkoszonok a varostol..napokig sirt aki olvasta.5 kor keltem ,meg sotet volt,,a McDonaldsban vettem italt, teat kavet..nem tudtam melyikhez van kedvem..vegighajtottam a rakparton.atmentem a Petofi hidon , parkoltam es rovid idore leultem az also part lepcsoire,,mert  ugye eszembe jutott
az egyik kedvenc versem..A Dunanal..a rakodopart also koven ultem,, onnan neztem hogy uszik el a dinnyehej...visszaultem a kocsiba a napkeltet onnan neztem de kozben mar indulnom kellett haza,,a repulo nem var az erzelmi csapadekom felszaradasara...font mar moslyogtam,mint mindig..a sirasaimat szeretem zartan,egymagam megelni.En nem haltam meg,mint Veronika,de a szokasom ugyanaz volt..nem eloszor koszontem el igy.

Melyen megerintett Veronika tortenete,,a konyvet meg is fogom rendelni .Vajon hanyan vagyunk hasonloak, szinte masai valakinek..rola ez a szep erzelmes nehany sor maradt,,rolam mar elmondanak jo anya volt,szereto feleseg,,szeretett nevetni,,az allatokat, a termeszetet a divatot..segiteni masoknak...es meg ki tudja mit..megis igazan azoknak fontos csak akiket megerintunk eletunkben,,esetleg valaki olvas majd es felismerni vel hasonlo tulajdonsagokat,szokasokat..Neki en leszek a Veronikaja.mert biztos vagyok benne.hogy mindenkinek van ...



* a kardigan es szoknya a mai nap valasztasa

7 comments:

  1. A balatonudvari temető szív alakú sírköveinek mondája, Lipák Gábor szépen ízesen ír.
    https://balatoniromok.blogspot.hu/2010/06/balatonudvari-vedett-temeto-sziv-alaku.html
    Szeretem ezeket a mondákat, ahogy írod lényegre törők, szívig hatolók. Nekem lehetsz, vagy is Veronikám. Látod, már ezért is érdemes blogot írnod.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nagyon koszonom Aniko!! a linket is, megneztem, elolvastam..igazi csoda..ha otthon leszek meg fogom r latogatni a helyet, mar Varonka miatt is!!
      Szivbehatolo, ha en vagyok a Tied!!Koszonom:)Rengeteg mindent adott mar a blog, nagyon koszonom meg egyszer es ezerszer is!:)

      Delete
  2. Ez még teljesebb bejegyzés. Látod, még nem voltam itt, bár sokszor mentünk el mellette.
    http://wangfolyo.blogspot.hu/2011/11/balatonudvari-temeto.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Igen, meglatogattam olvastam Ot is..O barokkhzo hasonlitja asirkoveket en maradok a szivnel:)

      Delete
  3. Én is olvastam - igaz régen - Lipták Gábor könyvét, emlékszem sok résznél pityeregtem.
    Azt mondod mindenkinek van Veronikája? látod ezen még nem is gondolkodtam, de most hogy mondod...

    2007-ben voltál itthon utoljára? jujj, az már régen volt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. En meg nem olvastam Orsika..de potolni fogom! oszinte leszek, nem is hallottam meg rola, az irorol.
      Igen, mindannyinknak van Veronikaja es mi vagyunk vagy leszunk valakie:)

      Igen, azota nem jartam otthon..amikor a szulok elmennek, minden olyan mas lesz mar..nincs szuloi haz...mar csak neha szoktam vagyni ugy, mint eloszor, de egyik nap almomban othon jartam es egy tranbanttal utaztam:D stopposkent!!! na ilyet se csinaltam meg:)

      Delete
  4. *mi is az is kimaradt

    mi is vagyunk vagy leszunk valakie..

    ReplyDelete