Sunday, January 29, 2017

kék tél...

 “Valami van a télben, ami a gyermekkorra emlékeztet, közvetlenül és fájdalmasabban, mint más évszakok. A hó kékesszürke színében, a szobák alkonyatában, a kályhák nyers, orrfacsaró illatában, mindebben van valami bizalmas és örökre elveszett. Ez az emlék didergésre késztet.
Olyan a gyermekkor emléke télen, mint egy sivár, elhagyott lakás, ahonnan kiköltözött mindenki, akit szerettünk, mint egy lakás, melyből elhordták a bútorokat, s melyet nem lehet többé kifűteni.”
(Márai Sándor: A négy évszak – A hó)


 Keveset havazott ejjel, hallottam a hajnali csondbol.Olyankor minden nemabb, meg az autok is az uton.A ho papucsot huz a tajra, mint az izeltlabuak tappancsara..kavezni mentunk a belvarosba, ahol lattam ezt a  kek hazat es Marai jutott eszembe..majd a parton a szurkeseget felvalto kekseg fokozta a vagyat, hogy ujra olvassam.Szep nap lett.
Az aranygaluskanak csak a tanyer kek, Neked kuldom Aniko:)
Mig maskor kanallal szaggatom, most mini pogacsaszaggatoval szakitottam ki, megforgattam a vajban es dioban, igy sokkal finomabb volt.Fontos, hogy egeszen kicsik legyenek.Jo szivvel adnam eloben is:)
Engem egyszer kinevettek, amikor megkerdeztek hogyan keszitem a kelt tesztaimat, mert mindig szepek..elsokent kihangsulyztam az allando homersekletet, ami kellemes meleg legyen, ezen mulik szinte minden...es igazam volt, most is:)

14 comments:

  1. köszönöm ágnes a látványtól jóllaktam egy ujjal írok....nagyon gusztusos lett

    ReplyDelete
    Replies
    1. nagyon szivesen:)) macska miatt vagy valami tortent?

      Delete
    2. Igen, az ölemben feküdt, akkor csak egy kezem van, a másikkal a gépet fogom.

      Delete
    3. hasonlo a helyzet, de itt legtobbszor a kutya van az olemben, vagy egy kutya egy macska:)

      Delete
  2. Kékes szürke..Valóban az.Sokkal jobb ezt olvasni,mint a csak szürkét.:)
    Hm,de finom az aranygaluska! Régen készítettem....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nagyon szeretem Marait es a kekrol eszembe jutott ez az idezete.
      Volt egy keves maradek diom, el akartam hasznalni, mert egyebkent en sem surun csinalom:)
      Eza modszer finomabb volt, tobb dio volt igy mindenutt:)

      Delete
  3. gyönyörű, és csodás a madara képed (is)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahogy irtam, imadom Marait...Koszonom!:) valaki eppen etette oket.

      Delete
  4. Kék tél...jó hasonlat, még nem gondoltam így rá, pedig ha belegondolunk, tényleg sok kéket látunk, vagy inkább szürkéskéket? nem is tudom...de a fotóid tényleg azt adják vissza.

    Hiányoztak a tó/madár/part/pad fotóid...

    Azt szokták mondani, a kelt tésztát szívvel-lélekkel kell csinálni, mert attól finom :) Te belerakod mindkettőt, szerintem :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Koszonom es koszonom!:)tudod egyre kevesebbet fotozok megint:)

      Nekem soha semmi nem sikerul szepre, kiveve a keltes tesztak:)igaz, az is valami:))benne van mindenem csakugyan:)

      Delete
    2. Fotókon a tél, a hó legalábbis a kertünkben tényleg kékesszürke, reggelente amiket fotóztam. Azt hittem a gépemmel van baj.Valahogy olyanok a fények.

      Delete
    3. Igen, atjon nagyon...nekem azonnal ez a Marais idezet ugrott be, bar csupan kekr emleketem..de igy is jo:)

      Delete