Sunday, January 8, 2017

Aany L,: a kisködmön helyett...lencse



Ultem a konyhaban a maradek lencselevesem mellett, napi szokasos bambulasom kozepette...makos gubat is keszitettem.Mindent a hagyomany orzeseert.
A lencseleves ugy lett az enyem, a mienk, hogy fustolt szaraz kolbaszt hajszalvekonyra szeletelek, ropogosra sutom, eveskor a tanyert megszorom, egy kanal tejfol es ahogy esszuk az apro kolbasz falatok roppannak, mit mondjak..mennyei...bar hetkoznapokon nincs ilyen szertartas , eszunk menet kozben is..de az unnepeknek megadom a modjat.Csupa hagyomyos etelek, orzom ami a mienk, meg akkor is, ha eljottem.Valamiert nagyon fontos.
Aztan ahogy igy ultem a levesem mellett, arra jottem ra, velem valoszinu be fog fejezodni a hagyomany..B. sajnos nem is eszi a levest, mben remenykedhetek...es ugy altalaban ez a generacio szetszortan a vilagban  kapaszkodik e a hagyomanyhoz.A sok broken home, az elvalt szulok gyermekei milyen hagyomanyt oriznek majd..ettol nagyon elszontyolodtam, kisse pityeregtem is azt hiszem..ekkor bejott Lola, affektalva sirt, mert nem ertette mi a bajom..pedig levezettem neki, lesz valaki aki lencselvest foz, ha en nem leszek? fejet ferden tartva nezett ram, nem ertette..aztan jott a ferjem, aki ugyan ertette de nem akart szivugyet csinalni belole..so what, ha nincs lencseleves utanunk..majd biztos lesz valami mas..mondjuk lencsesalata tofubol:D
A mese jutott eszembe es egy kollegano a bankbol, akivel hasonloan egyutt sirtunk, amikor a fia 19 evesen ugy dontott megnosul..azt mondta o meg nem szeretne nagymama lenni..ettol en is panikoltam, hogy meg en sem...most meg azon panikolok, hogy nem lesz aki vigye tovabb a lencselevesem..bolond egy noszemely vagy, allapitottam meg magamrol...nehez megfelelni neked:)

irodott januar harmadikan, 2017.