Tuesday, April 5, 2016

gondolatcsokor...


"Mit fogsz most csinalni?"  hangzik el a kerdes a filmben,majd viszhangkent ismetlodik bennem sokaig..jo kerdes, okos,torodos,valami viszonyt/kapcsolatot fenntarto.
Mindegy a valasz.Aki kerdezi legtobbszor odebb all. Vagy elrepul,vagy vonatozik, esetleg autoba ul, hirtelen elindul,egeszen kis pontta torpulve  nezunk utana,kezunkben az integetes megmarad.Felig a levegoben,ott fogy el a kep, a felismerhetoseg.

A hetvege hosszunak tunt  az egyedullet igeretevel.Pentek delutan tavlatabol egeszen vegeerhetetlennek,amikor annyi mindent csinalok majd, lesz idom boven.Bar ugyanannyi ido volt benne ,mint mindig maskor, egyeb hetvegeken.Kivulallokent figyeltem magam,olomkent nehezedett ram a szabadsag.Vonszoltam maskor energetikus, robbanekony testem.Fejben , lelekben, szivben egyszerre zarultam be.Az nehezedett ram  biztosan, a belem szorult  sokminden egyetlen  szereplore szabott tomege.


Szinte mindent atirt az idojaras,a vihar, a havazas,a hirtelen lehules.Vasarnap reggel-12 fok volt..ma reggel -17.Nem vagyok kiborulva, nevetseges olyanon amin nem tudok valtoztatni.Meg a kovetkezo hetre is havazast igernek.Igazan nem rendkivuli, majusban is havazott mar.
Az emigralos filmek mellett nagyon szeretem az Afrikaban,Ausztraliaban keszulteket.Kulonosen ahol a hosno egyedul van sokszor,mint en is.Ra kellett jonnom nem csak a szent emberek aldozzak fel magukat, mondanak le mindenrol.Az egyszeru emberek kozott sokkal tobb talalhato,csak oket nem unnepli senki.Pedig mekkora onfegyelem,akaratero lakik bennunk...


Sokan nyafogtak korulottem az unnep kevesbe szikrazo jelensegen.Mar nem olyanok,hallom..
Megjegyzem nem az unnepek fakultak,a hetkoznapjaink lettek szinesebbek,erdekesebbek.Elfogyoban van a kontraszt a ketto kozott.


Erdekes, gazdag,gyonyoru almom volt.Hoztam a jo szokasom ebbe a hazba magammal, nem szoktam rosszat almodni .
Valamilyen alkalombol dekoraltam a helyet, gyonygyviraggal,es nem csak feher, halvany rozsaszinu is volt.Kis csokrokban arultak egy piacon.Nagy orommel felvasaroltam az egeszet.Az elado azt mondta hoznak meg, en meg megigertem hogy visszajovok.Aztan egy ures varoson gyalogltam at, talan Bp volt.Egy helyen beultem egy kavezoba, ahol nehany gyanus alak bamulni kezdett,inkabb kijottem es fogtam egy taxit.Egy metroallomashoz vitt,ahol be is szalltam egy szerelvenybe.Egy folyo mellett allt meg, aranyszinu volt minden, ket oldalt ho hegyekkel, azok is aranylottak.Atmasztam ,majd a vizben setalva mentem tovabb,mintha nem is lenne hideg.Egy ujabb allomashoz erkeztem,  ahol egy gyonyoru kaveszekreny volt, benne cseszek.Ket tenyerem az uvegre lapitottam, meleg volt.Harom ferfi jott be, megkerdeztek a nevem..megmondtam es felebredtem.Mosolyogtam:) hiszen nem is iszom kavet harom eve mar.Eppen harom eve:)


Feminin milyensegemet festettek meg a keppel, annyira nekem keszult.Tokeletes befejezese egy en hetvegenek.



* foto sajat:Emelt fovel,sarokkal, szinvonallal elj... en igy forditanam ertelmesre.