Thursday, March 10, 2016

Eszembe jutott...

... hogy mar soha nem nezek fozos musort, ami persze abbol kovetkezik, hogy nem nezek tv-t.E-mailen szoktam kapni "divatos" recepteket, azokat is csak atfutom, ha "jol nez ki" esetleg ki is probalom. 
Az egesz a rizzsel kezdodott, a visszaemlekezesem.
Amikor fozni tanultam, mindig nehezen vagy rosszul sikerult a rizs, egeszen addig , amig tudomanyosan utana nem jartam hogy kell ugy elkesziteni, hogy kulon essenek a szemek, puha legyen es mindig egyforman jol sikeruljon.
Keves olajon vagy vajon megfuttatjuk a szemeket, villaval szabad csak kavarni..erre azert van szukseg( a futtattasra), hogy a kulso hej megnyiljon..majd a rizs mennyisegehez 1:3 aranyban adjuk a  vizet.1 bogre rizs, 3 bogre viz.Amikor elfogy a viz, erosen letakarjuk tovabbi puhulasig.Amiota a tudas birtokaban vagyok, mindig szuperfinom a rizsem:)
Volt egy francia lannyal fozomusor, nagyon szerettem nezni.Egyszer volt egy jelenet, a lobogo bo vizbe ket marekkal dobta a rizset.Anyu fozte igy, ot idezte, a kep velem maradt orokre.
En azota is a sajat tudomanyos modszeremnel vagyok, de az otthon felidezese jol esett.
Szeretem a rizset, ez biztosan kiderult a hosszu ecsetelesbol:) szeretem a  brokkolit, es van egy fozeshez hasznalt uveges omlesztett sajtunk, amit szinten szeretek.Vegulis ezzel a sajttal szerettem meg sok zoldseget.Cheez-whiz a neve mellesleg.
Eddig kulon kulon keszult el a koret a zoldsegfele hozza.Hetvegen gondoltam egyet es osszehazasitottam oket.Keves vizben paroltam a brokkolit, amikor elfogyott a viz, vajat tettem ala, hozzaadtam a rizst, megfuttattam,  a heja miatti urugy kapcsan:) villaval ovatosan kavartam, hogy kulon esseneke a szemek ,majd 1;3 aranyban ujbol vizet ontottem, letakartam, de nem teljesen, a goznek utat engedve.Amikor elfogyott a viz, hozzaadtam 2 evokanal cheez weez-t, raolvadt, villaval osszekavartam es fantasztikus finom lett a harmas egyutt.Sult ceklat is keszitettem ropogosan, mint megtudtam a jokedvunket biztositja es a majunkat is ovja.Mar ha valaki rosszmaju lenne:) 


/mas
Ma megerkezett az Audrey Hepburn-os taskam...egyelore tul csalodott vagyok megint ahhoz, hogy megmutassam.Most a minoseg ugyan nem rossz, de olyan kicsi..mintha ovis kislanynak keszult volna..de ok meg ugye nem ismerik Audrey-t...nem is tudom , talan sminkszatyornak jo lesz:(pedig annyira vartam... meg egy sal es egy ujabb kituzo van utban, nem merek belegondolni mennyi sult ceklat es brokkolit kell majd ennem...