Wednesday, October 13, 2010

Jó tett helyébe jót ne várj!



Nem szeretek csunyan , kozonsegesen beszelni, hallgatni sem szeretem.Kicsi koromban kezdodott, ha valaki karomkodott, befogtam a fulem. Ha tehetnem, ma is befognam, pedig mar jelen van mindenutt.Valaki szepen kioktatott egyszer, nem is oly reg, valtozo vilag van, sot, elerkeztunk egy ujba, es a szavak is ezert erosebbek, jobb, ha osszeszedem magam, felkotom a gatyam, mert ez csak erosebb lesz.Nincs gatyamadzagom, nem tudom kotni, es nem tudom megallitani sem valoban, talan csak a teljesen szuk kornyezetemben. Nem tudom, hogy a szavak hasznalata, ezek az eros szavak valtoztatjak e az embereket, nem tudom, hogy lehet-e kotest talalni, akar polarisat vagy apolarisat az emberi viselkedes es a szohasznalat kozott.En csak egy hetkoznapi, foldonjaro ember vagyok, nem ertek a nagy dolgokhoz.A csodamuveleshez sem.Csak latom, ahogy a valtozassal, az emberek(tisztelet a kivetelnek) milyen nagyon kifordulnak magukbol.Naiv megallapitasa volt valakinek, hogy a tisztessegtelenseg csak a jomodu emberek jellmezoje.

Nos egyik ellenpelda:
A gyorsbufe lancolatok zaras utan kitehettek a megmaradt eteleket, es a kevesbe szerencsesek elvihettek.Pizza, hamburger stb.Ez egeszen addig mukodott, amikoris az egyik ilyen kevesbe szerencses ugy koszonte meg a jotettet, hogy foljelentette, pert inditott etelmergezesert, amit a maradek pizzatol kapott, mivel nem volt megfeleloen tarolva, az INGYENES , maga altal valasztott , hogy megeszi, etel.Pontosan nem tudom milyen osszeggel kellett karpotolni, amibol azota eleg jol el, de ezzel egy lavina indult meg.Sorban erkeztek a foljelentesek, a perek.Kisebb nagyon kifizetesek, amikoris egy ember azt mondja allj, ha ezt igy folytatjuk lassan mi is munkanelkuliek leszunk. Azota tilos ingyen adni barkinek etelt, konyorgesre, koldulasra sem szabad.Mindent meg kell semmisiteni zaras utan. Micsoda tortenet lehetett volna, ha nem vesz ilyen kanyart.

Irhatnek csokorra valo ellenpeldat, pl amikor ingyen elanjandekoztam kiskutyakat, es szinte zaklattak, hogy van e oltasi papir, meg kiskonyv.Meg ezt is nekem kellett volna intezni az ajandek melle.Vagy kitettem egy muszaki targyat, ingyen elviheto felirassal es becsongettek, hogy aruljam e mi a baja.Kisebb sokkot kaptam, mert egyik esetben sem tartottam pisztolyt , hogy ha nem, akkor lovok.Vagy kaptam olyan mondaotot is vissza, hogy "csak ennyit" adott.Es a kulcsszo veletlenul sem az "adott".

Aztan leszoktam dolgokrol, mielott erzelmi tultengesben barkinek barmit adnek, azonnal atgondolom beperelhetnek e erte, milyen kerdeseket kaphatok. Igen, le kell irnom, valtozom en magam is, igazodom a valtozashoz.Pedig ha jol belegondolok legtobbszor csak egy koszonomon mulik, vagy rosszabb esetben koszones nelkul eltunes, de adna egy jo erzest, hogy jot tettem.Olyan lehet ez is , mint egy ajandek, lehet akarmilyen tokeletes, ha nem tudjak fogadni.

Na de a tanulsag az az, hogy addig jar a korso a kutra, amig teherbe nem esik a vizhordolany.