Thursday, May 16, 2019

a türelem rózsát (is) terem...

 Idonkent ram telepszik a szotlansag, az az erzes amikor meg az ajkaim is osszepreselem, csak ne kelljen mondani semmit.Szeretem ezt  a valasztott maganyt.
A blogban sem tudom leirni, hiszen eppen az az erzes blokkol, amivel meselhetnek, a kozlesi vagy.Ilyenkor csondben, neman a viragok kozott alkotok, a negylabuak megszeppent kisereteben, hisz meg enekelni is elfelejtek.Neznek ram, kutato tekintetuk belefurodik az enyembe, valaszt keresnek mit kovettek el, miert nem szol a gazdi semmit.
Aztan vegre jon egy biztato mosoly, ettol ok vihancolva megnyugszanak.
Az elmult esemenyek kep-szo-foszlanyai kergetoznek a fejemben.Husveti locsolas: az iden verset is kerek, mondom a ferjemnek..motyog az orra alatt, majd hangosan;; el akart hervadni..szabad e locsolni...mi akart elhervadni? kerdezem, mert gyanus..a kek tojas ..mondja..a tojas nem hervad el..ekkor mar nevetunk..a kek ibolya inkabb, segitek neki, kezdi elolrol:)
A novenyvasar mely nyomot nem hagyott bennem,de nehany nappal kesobb alltam a postan elottem egy negyvenes holgy egy meghivot szeretett volna feladni..ez az apro jelenet viszont napokig elgondolkodtatott.A meghivo a sajat eskuvojere volt meghivo, amire mar a belyeget is feltette, egy rozsat.Kulon erre az alkalomra valasztotta.A postaskisasszony azonban ugy erezte a szabalyosnal nehezebb, igy merlegre tette es kozolte, hogy meg kell ra belyeg.Majd ahogy forgatta rajott, hogy vastag is,,igy nem 135 cent, hanem 1 dollar 90 cent.Oriasi gubanc lett, a holgy nem tudott donteni.Vegul hosszu tepelodes utan visszakerte a meghivot es tavozott..nekem most nagyon sokmindent at kell gondolni..mondattal.Akik ott voltunk mind osszeneztunk, nem ertettuk.Azt megertem, hogy a rozsat, a hangulatot nem akarta elrontani..de ennyire a meghivon a belyegen lenne a hangsuly?
Aztan a hosszu ismet ejjel nappal tarto eso elmosta ezt is, az anyak napi hetvegen reggel 2 fok volt.Ennek ellenere grilleztunk, csak nem kint ettunk.Nagyon nagyon sok viragot kaptam, tortat, ajandekkartyat.Ket heti tobbszor benezeses toprenges utan vettem meg a rozsas felsot, a futorozsahoz.A holgy meghivojat is ujragondoltam, ha en ennyit tudok egy folson, akkor O is  megengedheti az eletre szolon.
Es eszembe jutott a turelem rozsat terem mondas is, amit magamra vonatkoztattam...a turelem a rozsan kivul napsutest es bejegyzest is teremt..


 * a rozsanak meg nincs helye, most keresem

*
 * a szoknyat ki kell vasalni, egyszinut kerestem a rozsas kedvemhez:)
 * mellesleg ez egy vekonyan kotott , olasz darab:)
 * egy csesze marygold , reggeli fenyben, kave helyett
 * a levendulas lada is gazdagodott