Wednesday, June 9, 2010

evolúció/2



Eleg ideje koran megizleltem a nyugatot, a noi egyenjogusagot, es itt szo szerint ertem, valoban nem csak papolva. a boromon megtapasztalva. Az itteni rendszer ellenben az otthonival, amit magam mogott hagytam, bar korantsem ilyen konnyu volt, mint ahogy leirtam, tehat az itteni sokkal tobb joggal ruhazza fel a noket.Ma is ha hazautazom, otthon barki barmilyen teren a csaladfot keresi, a ferfit a hazban, a ferfi donthet helyette, alairhat helyette.Ez itt soha nem letezett, amiota en elek itt. Soha nem tagadtam es szidtam a jot, barmi jo is legyen az eletben.Inkabb ra szoktam vilagitani, amikor emberek sirnak, hogy ugyan gondolkozzon mar el, es utazzon vissza csak nehany evtizedet idoben.Nezzen bele a multjaba igy kivulrol, milyen sokat haladtunk teruleteken elore. A higeniatol kezdve, folszamolva az analfabetizmust, az emberek agyat megnyitottuk es nem csak egyes vagy bizonyos teruletek fele, hanem ugy osszesegeben .Utazhatunk, tanulhatunk,gyogyithatunk, szepulhetunk, etkezesi kulturalunk, valhatunk, elhetunk egyutt papir nelkul, papirral, elhetunk hatarokon tul, hazalatogathatunk, vasarolhatunk.....Minden orszagba bekoltozott a vilag kicsiben. Amikor a valasrol es a csaladcentrikussagrol irok, vagy beszelek, soha nem arra gondolok, hogy valami ma is harmadik vilag orszagai szintuen eljenek a nok jogok nelkul, es nem ugy kepzelem, hogy ferfi nelkul no nem elhet, mert nem kepes megallni a helyet a vilagban.Ugyan.Ha lehet ilyet kijelenteni eppen az ellenkezoje, hiszen eltunt az ero, es lassuk be a lebecsult, lehordott noi logika igen is letezik, es az egyetlen esszeru logika, ha van ilyen jelzo egyaltalan. Azt viszont batran kijelentem, leven olyan multikulturalis orszagban elek, ahol eleg sok kulturaba belelathattam, es bele is nezek, mert minden erdekel, ami korulttem tortenik, tehat batran kijelentem, a katolikus vallas a leglejaratottabb, ami eleg sokmindent vonz maga utan.Az egyik legfontosabb talan az erkolcs, aztan a sport..van sok egyeb is, de ez a ketto az amire lehet epitkezni, ha ez eros egy kulturaban eleg sok jo eredmeny lesz barmilyen teren. Egy nemet nem tudom milyen tarcaminiszterno nehany eve azzal a hallatlan otlettel allt elo, hogy szerinte egy hazassag 7 evre szoljon, mint pl egy utlevel vagy jogositvany.Nem tudom a holgynek volt e gyereke, de kivancsi lennek mit tervezett a gyerekekkel?a gyerekeket kidobjuk vagy megis mi a megoldasa? A hazassag napjainkban rosszul van megkozelitve, csakugy mint a taplalkozas vagy a betegsegek.A megelozes, az eletmod, a hazssagnal pedig a megfontoltsag hianyzik es az adott szo sulya.Nagyon sok ember azt hiszem szereti a hazssagot, mint format, vagy egymast hazasparnak de csak az ideat, maga a munka a nehezseg mar nem kell vele. Viszont elfogadom azt is, aki nem hazssagban kepzeli el az eletet, szerintem csakugy mint sok egyeb, nem mindenkinek valo.De tapasztalatom szerint ilyenekbol termelodnek ki a szeretok, akiknek kell az orom resz a parkapcsolattal jaro mindenbol, csak a nehezseg nem.De ma ok a favoritok, mert lekezeloen beszelnek errol, ok a divatosak. Egy embernek felnottkent tudnia kell, elotte vannak a peldak, szulok, nagyszulok, rokonok, tudni kell mit csinal, mibe megy bele.Nem lattam meg olyan mennyegzot, ahol pisztolyt tartottak, na jo a Noszty fiut olvastam, de valljuk be, napjainkban mar ilyen sem lehet, mert a DNA kimutatna az igazi apat.Tehat sokat haladtunk elore. Barmelyik tarsadalmi rendszer strukturajat rosszul hitten nem az egyen, a csalad erositi.Az egyen onmagaban mai varosi viszonylatban maximum 2 generacio utan kipusztulTalan 150 evvel korabban amikor meg tanyai vilag letezett,egy egy csalad 16 genereciot tudhatott maganak nagyjabol, amig eltunt.Persze tudom ma mar vagyunk olyan intelliegensek, hogy tudomanyosan elunk es nem akarunk 7-8 utodot, mert a mai berendezkedes ezt nem teszi lehetove, es egyalataln mi nok is le akarjuk tenni az asztalra a nevjegyunket, kepesek vagyunk mi igazi ferfimunkara is(lasd katonasag, rendorseg stb) Megis statisztikai kimutatas, hogy ma is kb 20%al vagyunk alul fizetve, mint ugyanolyan munkakorben levo ferfiak.Megis ma is barki polotikai palyara vagy egyeb kozszereplesre keszul, vagy indul, csak a rendezett csaladi hatterrel kap tarsadalmi elismerest. Csupa csupa ellentmondas, es meg igazan bele sem merultem. Konkluziom talan az, hogy mindig van valasztasi lehetoseg, es a legjobb az, ha az ember dontest hoz, jo dontest, nem pedig kivalaszt.Az olyan nagyon rossz szajizt adna, ha tudnam , hogy pl engem valasztottak, mert jobbank hittek valamiben.Mellettem dontson, legyen az munka, parkapcsolat , barmi.

Senkit nem akartam megserteni semmilyen hiteben vallasaban.Ez csak ugy kijott egy hozzaszolas reakciojakent, mert alatalaban roviden irok, vannak felig nyitva hagyott mondataim. Koszonom a hozzaszolast , ertekes volt, sok ilyet szeretnek.