Thursday, September 20, 2018

amikor a fotó nem a tartalom...


Atlagos hetkoznapi este volt tegnap, kozel 10 ora, kb olyankor szoktam elaludni, csak most valamiert meg nem voltam almos.
Ideultem, hogy kapcsolodjak azokhoz, akik keresik az eltelt nyarat, a gyorsan ropulo idot...nehany het mulva Halaadas...halas lehetek az elillant nyarert, a sok szabadban toltott idoert...majd szep lassan .osszegyujtom az en kis csokrom.Kalandoztam a neten.
A volt egy farmom Afrikaban cimu film, vagy ismertebben Tavol Afrikatol forumra tevedtem..meg mostani datummal is volt hozzaszolas, pedig valamikor '12-ben indult.Tobben unalmasnak, uresnek titulaltak magat a filmet.Nem is tudom, engem maga a tortenelmi hatter is mindig erdekel, nem feltetlenul csak a romantikus resze.Olvastam a konyvet is, szerintem a kettonek abszolut semmi koze egymashoz..mig a konyv magarol a korrol, a tortenelemrol szol, a foldrajzi leirasrol, a bennszulotekkel valo kapcsolatrol, addig a film teljesen a romantikara epul.Nem tudom hanyszor lattam, soha nem unalmas.El tudok veszni a tajban,az elolenyekben a zeneben, a ruhakban, a kendokben...a film nagy reszet Kenyaban forgattak.


Talan megnezem ujra a nemreg olvasottak miatt is..Ha Karen dedunokaja most menne ki, mert mondjuk a farm meg mindig a neven lenne es az unoka orokolne...nos, napjainkban valoszinuleg megeroszakolnak, majd lemeszarolnak..a farmot elvennek.Nemreg szavaztak Del Afrikaban a feherek altal birtokolt farmok elkobzasarol, amit a  farmerek lemeszarlasa kovet..es  bar van aki szot emelt, de nem elegen.
Mekkorat fordult a vilag a kozel 100 eves tortenelmi korszakot feldolgozo film ota..Del Afrika pl teljesen neptelen volt(csak benszulottek eltek az erdokben), a feherek civilizaciot vittek, tobbek kozott a gyermekhalalozas szukiteset, felszamolasat, oktatast, mezogazdasagot...neha arra gondolok, csupan azert letezik fajgyulolet es egyre erosebb, mert allandoan beszelnek rola, hangsulyozzak minden forumon...abban meg soha nem lattam kivetnivalot, ha valaki a sajtjahoz vonzodik, az ismert hatterhez, a varhato, ismeros reakciokhoz..ez csak is emberi es legyen barmilyen szinu az ember, mindben jelen van.Egyetlen szinu csoportra rasutni, nos,  valahol az a fajgyulolet.