Friday, December 4, 2009

Pizza magyar twist-tel:)

B. oromere az idojaras konyhabaratra valtozott, vagyis huvos van, nem kertezhetek, igy a konyhaban elem ki kreativitasom egy reszet.Nem tudom elkepzelni sem, hogy lehet +30 fokban bablevest enni vagy gulyast, csak ilyen teli honapokban johetnek szoba.
Olasz negyedben elunk, a lakossagot ok dominaljak, lepten nyomon pizzeriaba utkozunk.En nem szeretem, de ma kedvem volt elkesziteni, mert az egyetlen forma,hogy egyek is belole.
A kepen lathatoan isteni lett!

Voala a receptem: sajatom, leirt mertekek nelkul igy kiserleteztem ki, egyszer, nagyon regen, amikor meg odahaza videken csak szobeszedbol ismertek, nem arultak fagyasztottan.El is keszitettem egy olyan ha'la's csapatnak, hogy evekkel kesobb is emlegetve volt a pizza, az Agika pizzaja:)milyen nagyszeru erzes ilyen kedves embereknek fozni.

Teszta;
35 dkg liszt, 1 dl tej, 1 dkg elesztovel keszitett kovasz.Tetszes szerint novenyi olaj, 1 tojas, so izles szerint.

Az anyagokat jol osszedolgozzuk, es allando homersekleten, (kellemes langyos)kb.masfel oran at kelesztjuk.

Ez a mennyiseg, ketto a kepen lathato nagysagu korong alaku tepsihez eleg.

Pizza szosz: fel fej voroshagymat apro kockara vagom, keves olajon piritom, ehhez lereszelek 2 nyers sargarepat, ezzel egyutt piritom tovabb.Fuszerezem keves orolt borssal, soval , oregonnal, majd hozzaadom a paradicsom puret, keves vizzel addig parolom , hogy kenheto szoszt kapjunk.

Sajt reszelve, lehet tobbfele izu sajt(en ugy nem szeretem, mert folkavar, de ahany haz, annyi szokas.)

Topping: pepperoni helyett , magyar csabai kolbasz , nagyon vekonyra szeletelve, lila hagyma karika, husos piros paprika karikak, oliva bogyo, paradicsom szelet.....es hat igazan lehetunk kreativak, vagyis folsorolni is keves, mennyi mindennel izesithetjuk.
Szamomra ebben a magyarositast a csabai kolbasz adta meg.

A tesztat keles utan ujra konnyeden atdolgoztam, majd kette vagtam.Nincs olyan technikam, mint azt latni tv-ben, vagy pizzeriaban, tehat en nem dobaltam a mennyezetig a tesztat, ahogy B.kerte:)Biztosan ott maradt volna.(mennyezeten)Egyszeruen nyujtofaval egy ideig kinyujtottam es a tepsire helyezve kezzel fejeztem be, igyekzve elerni, hogy valami szele (crust)legyen.Az igy nyert tesztat 8-10 percig elosutottem, es miutan hult nehany percet, akkor diszitettem fol, a fenti felsoroltakkal.Visszateve a sutobe 25 percig sutottem , a racs kozepen volt.A homersekelt azt hiszem 200, nem tudok pontosan merteket adni, mert erzessel , ranezessel fozok.

Ilyen lett, es meg idoben fotoztam, mert mar csak a kihult pizzaforma arulkodik a szelere olvadt sajttal.